היום אנחנו מביאים לכם את כל הפרטים על תמלול הקלטות לבית משפט.

בהליכים משפטיים רבים נעשה שימוש בתמלול של קלטות שהוקלטו במטרה להוכיח טענה כזו או אחרת של אחד מהצדדים. כדי שהקלטה תשמש ראיה יש לבצע תמלול מדויק שלה ולהגישה כמסמך כתוב לבית המשפט. הקלטות מהוות כלי ראייתי רב משמעות וכדי שהוא יהיה קביל, התמלול חייב להיעשות במומחיות רבה ולשקף את הנאמר בקלטת במלואו.

לכן, מקצועיות השרות היא בעלת חשיבות מכרעת.

תמלול הקלטות לבית משפט

תמלול לבית משפט לא יכול להיעשות באופן עצמאי. תמלול משפטי יחשב כראיה בבית המשפט רק אם הוא נעשה על ידי חברה מומחית בתחום. כשמגישים מסמך כתוב של תמלול הקלטות לבית משפט, מצרפים אליו מסמך חוות-דעת מומחה המפרטת את ניסיונו של המתמלל ואת מומחיותו.

אבל ראשית, מהו תמלול הקלטות? מדובר בפעולה של המרת קבצי שמע לטקסט כתוב. שימוש בתמלילי הקלטות נעשה למטרות שונות, למשל, עבור סטודנטים כדי לחסוך לעצמם שעות של האזנה להרצאות, עיתונאים וכותבי תוכן מתמללים הקלטות של ראיונות שביצעו, מועצות מקומיות ועיריות מקליטות ומתמללות את ישיבות המליאה שלהן וחברות ציבוריות נדרשות לתמלל ישיבות שונות כדי לשמור על מנהל תקין.  וכמובן עורכי-דין ובעלי-דין משתמשים בתמלול הקלטות כראייה בבית משפט.

תמלול הקלטות הוא אומנות הדורשת ניסיון וידע רב. כדי לתמלל הקלטה יש להאזין לה ובמקביל לכתוב את כל מה שנאמר ונשמע בה. כדי לבצע תמלול  משפטי או כל תמלול אחר, נעזרים בתוכנה ייעודית. המתמלל מאזין לקלטת וכותב כל דבר שהוא שומע. כל רעש רקע רלבנטי, גם שתיקות וגמגומים וכל דבר המעיד על הלך רוחו של הדובר. וכן פסיקים ואינטונציות כדי שאפשר יהיה להבין היטב את משמעות המשפטים. 

בית משפט לא מאזין להקלטות אלא רק לדו"חות מודפסים ובהגשת תמלול הקלטות לבית משפט. כל דבר חייב להיכתב במדויק בדו"ח.

תמלול שיחות לבית משפט

המונח תמלול משפטי מתייחס ספציפית לתמלול הקלטות לצורך הגשתם לבית המשפט. כאמור, שירות זה משמש ככלי עזר לאנשים פרטיים ולעורכי דין הנמצאים בהליך תביעה. 

הגשת התמלול לבית המשפט חייב להיעשות לפי דרישות בית המשפט, כלומר, לצרף הצהרת חוות דעת מומחה המעידה כי התמלול בוצע על ידי איש מקצוע בעל ניסיון בתחום, המתמחה בתמלול.  וחשוב לוודא מראש כי ההקלטה אינה מפירה את חוק ההאזנות הסתר.

האזנות סתר הן בלתי חוקיות. החוק קבע כי הקלטה שהתבצעה ללא ידיעתו של אף-אחד מהצדדים המשתתפים בשיחה היא אינה חוקית. הקלטה חוקית היא כזו בה אחד מהצדדים המשתתפים בשיחה מודע להקלטה. כלומר, מי שהקליט את השיחה גם משתתף בה, ולא הקליט את הדוברים ללא ידיעתם. 

איך לבחור חברת תמלול?

תמלול משפטי, כמו תרגום משפטי, חייב להיעשות במלוא המקצועיות והאחריות. עבודת המתמלל היא עבודה הדורשת ניסיון ודייקנות. המתמלל מאזין לקלטת ובמקביל מקליד את הנאמר והנשמע על מסמך בהתאם לפורמט ולכללים שקבע בית המשפט. 

תמלול מדויק חייב לא רק לשקף את הנאמר והנשמע בקלטת, אלא גם לייחס את הדברים הנאמרים לדוברים.  חשוב לפנות לחברה בעלת ניסיון, המעסיקה מתמללים מנוסים ומומחים. חברת תרגום מעניקה במקרים רבים גם שירותי תמלול משפטיים וניתן לקבל שירותים אלו תחת קורת גג אחת.

במידת הצורך נעשה שימוש בטכנולוגיה לסינון רעשים כדי לספק תמלול מדויק ברמת אמינות מוחלטת. תמלול ההקלטות נעשה על ידי כוח אדם מקצועי ומיומן עם התמחות ספציפית בתחום.