תרגום מקצועי הוא תרגום אשר מצליח להעביר את הטקסט משפה אחת לשפה שנייה בלי לאבד את ערכי הטקסט במשמעות המילולית ובמשמעות של רוח הדברים והאווירה הכללית. כדי שתדעו להבחין בין שירותי תרגום מקצועי לתרגום חובבני ריכזנו לפניכם שישה כללים  של תרגום מקצועי.

תרגום מקצועי – עקרונות התרגום המקצועי

כדי להצליח בתרגום מדויק של הטקסט על המתרגם לשלוט בשתי שפות, בשפת המקור ובשפת היעד. בכל שפה הוא חייב להכיר את הניואנסים הקטנים המשפיעים על "המוזיקה" של הטקסט, על האווירה ועל הלך הרוח ולהצליח להעביר אותם במקצועיות לשפת המקור. על המתרגם לבחור נכון את המילים המתורגמות כך שהם יישארו נאמנים למקור, אך בין השורות יצליחו להעביר גם את הלך הרוח, את הסגנון ואת האווירה של הטקסט.

מתרגם מקצועי ידע לבחור את משלב השפה המתאים לכל סוג של תרגום ולדייק גם בכללי התחביר ובפיסוק של שפת היעד על מנת לשמור על רצף איכותי של משפטים ועל הבהירות של הטקסט המתורגם.

חברת תרגום גדולה ומקצועית מעסיקה מתרגמים המתמחים בתחומים שונים. כל מתרגם מתמחה בשפה אחרת ובכל שפה יש מתרגם המתמחה בתחום ייחודי. אם אתם רוצים, למשל, לתרגם טקסט משפטי על המתרגם להכיר את המונחים המשפטיים בשפת היעד ולעתים גם את התקנות והחוקים כדי לספק תרגום משפטי באיכות גבוהה. אם תרצו לתרגם טקסט רפואי או טקסט טכני בדייקנות ובאיכות, יש לבחור מתרגם המתמחה בתחומים אלו.

את הטקסטים המתורגמים יש להתאים לקהל היעד ובהתאם לכך לבחור את משלב השפה המתאים. טקסט מתורגם הפונה לאימהות לילדים יהיה שונה, לדוגמה, מטקסט מתורגם שקהל היעד שלו הוא משפטנים או רופאים.

כל מתרגם, גם המתרגם הטוב ביותר, עלול לעשות טעויות וברוב המקרים הוא יהיה עיוור לטעויות שהוא עשה. חשוב לבצע הגהה לכל  טקסט על ידי מתרגם אחר או קורא הבקי בשפת היעד אשר יהיה מעין "צוות בקרה ואיכות". בכל תרגום יכולות להיות שגיאות כתיב, שגיאות הקלדה, טעויות עריכה והגהה ועוד. המתרגם "משוחד" מהטקסט שאותו הוא כתב, לכן חשוב שזוג עיניים מקצועיות, אך אחרות, יעברו על הטקסט ויבצעו הגהה סופית.

תרגום מקצועי של טקסט הוא תרגום שייתן לקורא בשפת היעד את התחושה כי הטקסט נכתב במקורו בשפה הזו. על הטקסט המתורגם להיות קריא, זורם, רהוט וברור.

מחפשים מתרגם מקצועי, צרו קשר עם "ליצ'י תרגומים". אנו מעסיקים מתרגמים בכל שפה ובכל תחום.  כל המתרגמים צברו ידע וניסיון רב בתחומם והם ישמחו להעניק לכם תרגום מקצועי לכל טקסט.

קראו עוד על:

תרגום מצרפתית לעברית

תרגום מאנגלית לעברית

שירותי תמלול

שירותי תרגום טכני