השפה הספרדית היא אחת מהשפות הפופולאריות ביותר בעולם. למעלה משלוש מאות מיליון אנשים ברחבי העולם דוברים את השפה הספרדית כשפה ראשונה ולמעלה מחצי מיליון תושבים מכירים את השפה ומשתמשים בה בחיים היום יום. כדי לבצע תרגם מקצועי מספרדית לכל שפה לא מספיק להכיר את השפה כשפת אם, יש להכיר את הדיאלקטים השונים של השפה, את הניואנסים ואת ה"מוזיקה הייחודית" של כל דיאלקט. גם אם השפה הספרדית נשמעת לכם תמיד אותו דבר, יש הבדלים עצומים בין השפה הספרדית שמדברים באירופה לבין השפה הספרדית שמדברים בצפון אמריקה ועוד.

עוד שירותים: שירותי תמלול

תרגום מספרדית –  5 דברים שחשוב מאוד לדעת

מוצאה של השפה הספרדית הוא מחצי האי האיברי, מספרד, אך לא רק שם מדברים בה. השפה הספרדית מדוברת במדינות רבות ברחבי העולם, באירופה, באמריקה הדרומית, בארצות הברית ועוד.

בשפה הספרדית יש מספר דיאלקטים ידועים, הדיאלקט הנפוץ ביותר הוא האספניול, דיאלקט הנחשב לדיאלקט הרשמי של ספרד והנפוץ מבין כל הדיאלקטים. דיאלקט נוסף הוא דיאלקט הקסטלאנו שהתפתח מחבל הקטלאן שבממלכת קסטטיליה ונקרא גם ספרדית קטלאנית, קיימים דיאלקטים נוספים הקשורים לארצות המוצא. בדרום אמריקה למשל משתמשים בניבים קריאוליים הלקוחים מהשפות האינדיאניות ובגינאה אין, לדוגמה, אבחנה בצורת הפנייה ישירה לבין צורת הפנייה המשמשת לשם כבוד.

כאשר פונים אל מתרגם העוסק בתרגום לספרדית חשוב לבדוק האם הוא מכיר היטב את הדיאלקט שבו כתוב המסמך המיועד לתרגום. אם לא תקפידו על הידיעה של הדיאלקט הנדרש תוכלו לגרום לאי נעימות ומבוכות רבות. מילים רבות השגורות בשפת היום יום בדיאלקט הנפוץ, למשל, בספרד, לא יעלו על דל שפתותיהם של דוברי השפה הספרדית בדרום אמריקה. מתרגם מקצועי ידע מתי באיזו רמת משלב של השפה כתוב המסמך, מתי יש להשתמש בשפה עממית ומתי בשפה מטאפורית ועוד.

 כמו בכל עבודת תרגום גם בתרגום מספרדית חשוב לבחור מתרגם הבקי בתחום שבו נכתב המסמך. מתרגם אשר מתמחה בתרגום מסמכים משפטיים לא ידע לתרגם במקצועיות מאמר ספרותי עם מטאפורות, חריזה ועוד, ולהיפך.

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. אם לא תבחרו במתרגם המקצועי ביותר, אם לא תקפידו על תרגום מדויק ומכובד, דלתות שהיו יכולות להיפתח לפניכם, ייסגרו בלי לתת לכם הזדמנות שנייה. מאותה סיבה לא מומלץ להשתמש בתוכנות אוטומטיות לתרגום. תוכנות אלו, טובות ככל שיהיו, לא תמיד מבחינות בניואנסים הקטנים, במיוחד בשפה הספרדית, ועלולות לגרום למבוכה, לאי נעימות ולהפסדים.

לשירותי תרגום לחצו כאן